Teljes átvizsgálás
Teljes átvizsgálás
Minőségi alkatrészek
Minőségi alkatrészek
Precíz szervizelés
Precíz szervizelés
Kulcsrakész szerelés
Kulcsrakész szerelés
Auto Service
gasdesignMűhely arculat:

Autódiagnosztika 16. kerület és hibakód kiolvasás törlés

Autódiagnosztika 16. kerület

Műszeres hibakód kiolvasás és törlés a 16. kerületben.

Az alábbi autó részegységek többször kerülnek szóba az autódiagnosztikával kapcsolatban:

  • ABS hibakód olvasás

  • Check engine műszeres kódolvasás

  • EGR szelep műszeres kódolvasás

  • ESP műszeres kódolvasás

  • Fojtószelep hibakód olvasás

  • Főtengely jeladó hibakód olvasás

  • Km óra műszeres kiolvasás

  • Lambdaszonda hibakód olvasás

  • Légtömegmérő fedélzeti diagnosztika

  • Légzsák ellenőrzés műszeres diagnosztikával

  • Nyelestengely jeladó műszeres kódolvasás

  • Önindító műszeres vizsgálat, hibakód olvasás

  • Porlasztó diagnosztika

  • Turbó ellenőrzés műszeres diagnosztikával

  • Üzemanyag nyomásszabályzó ellenőrzés műszeres diagnosztikával

  • Vezérlő egység hibakód kiolvasás

Márkafüggetlen autódiagnosztikai szolgáltatásunkkal meg tudjuk oldani a leggyakoribbtól (Opel, Ford, Suzuki, Renault stb. kódkiolvasás) a ritkább típusokig az összes hibafeltárási munkát, és a feltárt hibák alapján elvégezzük az autó javítását is.

műszeres autódiagnosztika

Autódiagnosztika használt autó vásárlása előtt: ténylegesen megtett kilométerek kiolvasása, az esetleges kilométeróra visszapörgetés kimutatása.

A fedélzeti diagnosztikai interfészre csatlakozva még számos egyéb technikai mutató is kiolvasható, pl. a főtengely jeladó, a vezérlőegység adatai.

Ha műszaki vizsgára szeretné felkészíteni gépkocsiját, vagy ellenőriztetni kívánja külföldi út előtt egy szerelőműhelyben, akkor nálunk jó helyen jár!

A diagnosztikai vizsgálat tárgya

A felderített diagnosztikai kódot figyelembe véve behatároljuk a problémát, azonosítjuk a meghibásodott alkatrészt, megszüntetjük a problémát, ha szükséges, cserét hajtunk végre, és töröljük a hibakódot.

  • időszakos indíthatóság hiba

  • befecskendezési hiba

  • főtengely jeladó hiba

  • gázpedál helyzetérzékelő hiba

  • lambdaszonda hiba

  • gyújtásvezérlő elektronika hiba

  • tápellátási hiba

  • üzemanyag-szivattyú hiba

  • légtömegmérő hiba

Az alábbi mérések, hibák felderítései is lehetségesek:

  • valós km érték kiolvasása

  • üzemanyag-nyomás mérése

  • légzsákvezérlő, ütközésadat kiolvasása és törlése

  • Tényleges értékek vizsgálata, kiértékelése

  • Szerviz intervallum beállítás

Diagnosztikai berendezéseink

Ún. OBD olvasóval és OBD kábellel, valamint egyes típusoknál gyártóspecifikus csatlakozókkal kapcsolódunk a gépjármű fedélzeti diagnosztikai csatlakozófelületére, amelyen keresztül elérjük a szükséges információkat. A kapott adatok analízisét egy céleszközzel végezzük.

Autódiagnosztika helyszíni kiszállással

Szükség esetén és aktuális leterheltségünktől függően telefonos megbeszélést követően kiszállást is vállalunk, hogy végrehajtsuk az autódiagnosztikát. A házhoz történő kiszállás az esetek többségében külön díjjal jár.

Hibakód kiolvasás házilag?

A hibakód kiolvasás otthon is kivitelezhető, ha rendelkezik az ehhez való berendezésekkel, viszont meg kell említenünk 2 fontos dolgot:

  • Az igazán jó minőségű berendezések félmillió forintnál kezdődnek, a professzionális (pl. Bosch, Texa, Gutmann) hibakódolvasók beszerzésének költsége meghaladhatja az 1 millió forintot.

  • A megállapított hibakód nem hozza magával azt, hogy megoldottnak tekinthetjük a probléma feltárását. Ezt az alábbiakban szeretnénk egy kicsit részletesebben is kifejteni.

Az életben azt tapasztaltuk, hogy a hibakód kiolvasása legtöbbször csupán egy része a probléma azonosításához elvégzendő teljes vizsgálatsorozatnak. A korszerű személyautók, teherautók és kamionok egyre több feladatát vezérlik ma már digitális fedélzeti műszerek.
Ezek memóriába raktározzák a naplózott paramétereket, aktuális és korábbi történések kódjait, a legfontosabb fedélzeti eszközök állapotait.

A fedélzeti autódiagnosztikai készülékek össze is hasonlítják az élő értékeket az előírt vagy névleges értékekkel. Ennek célja a gépkocsi állapotának időről időre történő ellenőrzése.
Ha nem tolerálható eltérést észlel a rendszer, hibaüzenet érkezik, ami egy tárolóba kerül, később is lekérhető hibakódok formájában.
A meghibásodások vagy figyelmeztetések egy részéről a műszerfali kijelzők a sofőr számára világító lámpákkal is jeleznek, nagy részük azonban csak a fedélzeti számítógép soros interfészéhez kapcsolódó OBD kábelen át állapíthatók meg.

Az OBD diagnosztika összehasonlíthatatlanul több hasznos információt szolgáltat a gépjármű műszaki paramétereiről, viszont ez sem garantálja egyenes következményként a megoldást.

Miért nem ilyen egyszerű az autódiagnosztika?
Ha a hibakódok kiolvasása megoldana mindent, akkor a legtöbb ember maga is meg tudná javítani az autót. A gyakorlat ezzel szemben azt bizonyítja, hogy legtöbbször nagyon téves következtetéseket lehet levonni a diagnosztikai információkból.

Néhány közismert példa, amit sok kollégánk is meg tudna erősíteni, a lambda szonda fölösleges cseréje vagy a hűtővíz szenzora által jelzett adatok félrevezető értelmezése.

Gyakran tapasztaltunk olyat, hogy tele volt a hibatároló régi, több hónapos adatokkal, amelyek többsége régóta nem volt érvényes, ezért javasoljuk az ismételt hibakód kiolvastatást. Nem is beszéltünk még arról, hogy nem az összes hibatípus észlelhető folyamatosan, az autó hol produkálja a hibajelenséget, hol nem.

Az otthoni hibakód olvasás nem pótolja azt a szakmai tapasztalatot, amit mi az autók szervizelése során hosszú évek alatt gyűjtöttünk össze.
 

Mennyi ideig tart az autódiagnosztika?

A hibadiagnosztika átlagosan 15-30 perc, bonyolultabb, összetettebb hiba esetén ez lehet ennél több is.

Időszakos hiba feltárását minden alkalommal ki kell fizetni?

Sajnos a diagnosztika időt vesz igénybe, ezért, ha egy hiba nem jelentkezik a jármű szervizbe vitelekor, akkor a vizsgálatot meg kell ismételni. Okos döntés megvárni, amíg a hiba minden alkalommal tapasztalható.

A hibakód megdönthetetlenül azonosítja a hiba okát?

Sajnos nem, az esetek többségében a hibásnak vélt alkatrészek valóban hibásak, de ezeket egyéb eljárásokkal is tesztelnünk kell, hogy biztosak lehessünk abban, hogy valóban cserére van szükség. Elég sokszor találkozunk azzal a jelenséggel, hogy egy alkatész hibajelzése valamelyik más komponens hibájából eredően fals, félreérthető hibát generál, ezért további vizsgálatok szükségesek a hiba beazonosításához. Az ilyen hibakeresések többnyire eléggé időigényes eljárások, nagy szakmai rutin és tapasztalat szükséges az eredményes hibamegállapításhoz.

Egyáltalán nem biztos. Több tényező vizsgálata és az évek során szerzett szakmai tapasztalat teszi egyértelművé a probléma tényleges kiváltó okát.