Teljes átvizsgálás
Teljes átvizsgálás
Minőségi alkatrészek
Minőségi alkatrészek
Precíz szervizelés
Precíz szervizelés
Kulcsrakész szerelés
Kulcsrakész szerelés
Auto Service
gasdesignMűhely arculat:

Alapjáraton leáll a motor

Alapjáraton leáll a motor

Az időszakos alapjárati probléma diagnosztizálása kihívást jelenthet különösen akkor, ha a motor csak időnként és a legváratlanabbul áll le. És ha a jármű fedélzeti számítógépén nincsenek függőben lévő hibakódok, hardverkódok vagy előzménykódok, amelyek útmutatást adnának, előfordulhat, hogy csak találgatni lehet az okot.

Minden motornál alapvetően 3 dolog okozhatja az alapjárati problémákat, motor leállást: a nem megfelelő levegő / üzemanyag arány, a nem megfelelő alapjárati fordulatszám és a nem megfelelő szikra. Ha ezek bármelyike hiányzik, a motor leállhat.

Ha szeretné, hogy egy szakember azonnal átnézze az autóját, keressen minket bizalommal elérhetőségeink bármelyikén!

Indítás után lefullad a motor?

A hideg motor leállási problémái a leggyakoribbak, mert a motornak ekkor még dúsabb üzemanyag-keverékre van szüksége (több üzemanyagra) az alapjárat fordulatszámának fenntartásához, amíg fel nem melegszik. Az időszakos hideg leállási problémák szinte mindig az üzemanyaghoz kapcsolódnak.

A karburátorral ellátott régebbi motoroknál a hideg leállás (és a kemény indítás) leggyakrabban egy nem jól működő automatikus “fojtásnak köszönhető”, amely beragad, rosszul van beállítva vagy eltört. Előfordulhat, hogy a motor fals levegőt szív, vákuum csöveknél a porlasztó tömítéseknél vagy az EGR-szelep körül.

Indítás után lefullad a motor

További probléma lehet egy hibás termosztát, amely megakadályozza a motor gyors felmelegedését vagy a normál üzemi hőmérséklet elérését. Ezek bármelyike felboríthatja a levegő / üzemanyag keverék arányt, és megakadályozhatja, hogy a motor normál alapjáraton járjon, amíg fel nem melegszik.

Közvetlen befecskendezéses motoroknál a hideg leállást olyan körülmények is okozhatják, amelyek felborítják a levegő / üzemanyag keverék egyensúlyát. Ez magában foglalja a vákuumszivárgást vagy a levegőáramlás-érzékelő utáni szívócsatornába belépő nem mért levegőt, a fojtószelep helyzetét, a MAP vagy az oxigénérzékelőt, a piszkos üzemanyag-befecskendezőket vagy az injektorok alacsony üzemanyag-nyomását (gyenge üzemanyag-szivattyú, hibás üzemanyag-nyomásszabályozó vagy korlátozott,eldugult üzemanyag-szűrő).

A régebbi karburátoros motorokhoz hasonlóan a hibás termosztát megakadályozhatja a motor gyors felmelegedését vagy a normál üzemi hőmérséklet elérését. Vagy a hibás hűtőfolyadék-érzékelő azt jelezheti a hajtáslánc vezérlő modulnak, hogy a motor hidegebb (vagy melegebb), mint amilyen valójában. Ezen körülmények bármelyike felboríthatja a motor üzemanyag kalibrálását és leállást okozhat.

Alapjárati fordulatszám ingadozás

Az időszakos indítási problémát a meghibásodott alapjárati levegőszabályozó szelep vagy az alapjárati fordulatszám szabályozó is okozhatja. Ha ezek az eszközök nem tudják biztosítani a megfelelő alapjárati fordulatszámot, a motor megállhat. Előfordul, hogy a hiba a motor vezérlő modulban vagy annak bemenetén van. Előfordulhat, hogy a gyári programozás nem biztosítja az alapjárati fordulatszámot, ha a légkondicionálás be van kapcsolva, amikor a generátor nagy terhelés alatt áll, illetve ha a hőmérséklet rendkívül meleg vagy hideg. A megoldás itt lehet például a motor vezérlő modul szoftverfrissítése.

Alapjárati fordulatszám ingadozás

A hibás fojtószelep-helyzetérzékelő néha megtévesztheti a motor vezérlő egységet, ha azt gondolja, hogy a motor nagyobb vagy kisebb terhelés alatt áll, mint amilyen valójában a helyzet. A fojtószelep-helyzetérzékelő érzékeli a szívó vákuumot, amelyet a motor vezérlő használ a terhelés becsléséhez, hogy ennek megfelelően tudja beállítani a levegő / üzemanyag keveréket. Ha a fojtószelep-helyzetérzékelő nem jól érzékelhető, a motor vezérlő helytelen információkat fog kapni, és valószínűleg több üzemanyagot ad hozzá vagy vesz el, mint amennyit kellene.

Ugyanez történhet, ha a gázpedál / helyzet érzékelő egy sebesség /gázpedál állásnál hibás jelet ad, vagy nincs megfelelően kalibrálva, vagy holtponton áll. Előfordulhat, hogy a fojtószelep alapbeállítása hibás,vagy elkoszolódott és így a megadott értéken kívül működik, és a vezérlőegység túl sok vagy kevés üzemanyagot adhat a motornak, ami leállhat.

Ezért egy időszakos elakadási probléma diagnosztizálásakor fontos, hogy mindig megfelelő diagnosztikai eszközzel ellenőrizzük azokat a kódokat, amelyek fényt deríthetnek az állapotra, másodszor pedig megnézhetjük az összes lényeges érzékelő bemenetet, hogy ellenőrizzük, tartományon belül vannak-e az értékek, ezek pontos információkat szolgáltatnak a hiba feltárásának tekintetében.

A véletlenszerűen bekövetkező szakaszos elakadások gyakran a gyújtáshoz kapcsolódnak. A hirtelen szikrakiesés miatt a motor hideg lesz, és megakadályozza az újraindulást. A szikra elvesztésének leggyakoribb okai a problémák a gyújtótekercs működésében, a gyújtásmodulok és a hajtókar helyzetérzékelői. A laza vagy korrodálódott vezetékcsatlakozók, amelyek hirtelen feszültségvesztést okoznak a gyújtó áramkörben, szintén okozhatják a motor leállását.